Chráněný Server S5 - pravidla

Obecný popis - proč vznikl odlišný server S5?

Hra Pán Hradu běží už řadu let. Hra hráče baví, ale ukazuje se, že některé činnosti ve hře mohou být pro většinu hráčů příliš náročné: zničující války a nutnost být stále online při obraně hradu a vesnic.

Server S5 má ambice tyto problémy vyřešit, například více chrání vesnice a hrady jsou téměř celý věk zamčené. Pokud se změny osvědčí, mohou být v budoucnu přeneseny na další servery.

Popis všech serverů je zde: popis serverů

Nastavení Serveru S5 (rozdíly od klasických serverů)

1) ZAKÁZANÉ posílání jednotek k cizím hradům! Pouze členové klanu tam mohou.

- k hradu hráče se tak nikdo z nepřátel nemá šanci dostat, přicestovat mohou jen členové klanu

- hráči odpadá starost s opevňováním hradu, opevňuje ho pouze proti skřetům co lezou z Doupěte

- hráč si bez obav může postavit cestu skrze hrad a dle libovůle si přesouvat jednotky

- 46. den nastane Armagedon, všem hráčům se otevřou portály pro 4 dny válek + 7 dní dohrávka



2) Vesnice se postavením 6. levelu ZAMKNE (kromě stavitelů a vozíků) a 26. den se zamkne zcela!

- odpadá strach z napadení vesnice, silné jednotky až do 46. dne k vesnici nemohou

- ale i tak mohou nepřátelští stavitelé způsobit vesnici škody, postavit další vesnici či skřetí hrad

- do zamčené vesnice nemůže nikdo (ani majitel!) poslat žádné jednotky kromě těchto typů:

Stavitel, Černý stavitel, Trpaslík stavitel, Skřet stavitel, Vozík a Vozík černý.


Od 26. dne je ochrana vesnic úplná! Každá mapa s vesnicí na 6. levelu se ihned zamkne!

- nikdo kromě klanových stavitelů a vozíků nebude moci od 26. dne k vesnici přiletět

- pokud bude na mapě více vesnic různých klanů, od 26. dne tam nebude moci poslat jednotky nikdo

- při "nakliknutí" 6. levelu vesnice se veškeré jednotky cestující portálem ke vsi vrací zpět domů


3) Server je rychlý (rychlost 4x) - herní věk trvá pouze 50. dní!

- hra bude mít větší spád, odpadne pomalejší fáze věku (viz rychlý trvá 80. dní, pomalý 100 dní)

- Server S5 je v noci pozastaven, od 23:00 do 7:00 se nehraje, takže se vyspíte

- 46. den nastane Armagedon, všem se otevřou portály k hradům i vesnicím, tedy 4 + 7 dní válek



4) Výzkum v Univerzitě je 2x rychlejší

- protože věk trvá pouze 50+7 dní, zkoumat technologie v Univerzitě by se nevyplatilo

- proto každý obyvatel umístěný do univerzity zkoumá 2x rychleji, univerzita se vyplatí!



4) Počet hráčů v klanu je maximálně 20 ČLENŮ

- nižší počet členů umožní vytvořit více klanů, což by mohlo umožnit větší konkurenci

- postavit je tedy možné jen 2. level velitelství klanu

- 25. den je posledním dnem, kdy půjde vstoupit do klanu, tím se zabrání obchodování s výhrou



6) Vítězem chráněného serveru je klan s nejvyšším počtem VÍTĚZNÁCH BODŮ 50. herní den!

50. herní den se sečtou každému klanům VÍTĚZNÉ BODY za:

- za postavené vítězné hrady: Bronzový = 3 body, Stříbrný = 6 bodů, Zlatý hrad = 18 bodů

- za splněný klanový úkol je +2 body (tj. max. 26 bodů za úkoly na mapě Ostrova Pokladů)

- za body ze Zlatých draků získané v průběhu věku (zabití, výplatní dny)a za zajaté živé draky

- za každý artefakt "Vítězný bod", který bude ležet členu klanu na jeho portálu

- tyto artefakty budou vypadávat ze ZD, občas se může vítězný bod objevit na extra mapách

- artefakty "Vítězný bod" jsou nepřenosné mezi servery, při abdikaci a na konci věku se smažou

- v případě stejného počtu vítězných bodů rozhoduje o vítězi pořadí ve statistice Klany

Vítězný bod 1 Vítězné body 2 Vítězné body 3


- vítězné body budou všem klanům proplaceny v kreditech do pokladnice v poměru 1 bod = 1

max. výše kreditů je omezena kvalitou zabitých jednotek pouze 5 TOP klanů ve statistice Klany:

max. kreditů = kvalita_zabitých_jednotek_pěti_top_klanů / 10 000, což omezuje "mírování" klanů


Počítadlo "kvality zabitých jednotek" se nasčítává celý věk a zobrazuje se v záložce Klan=>BODY

Aby klany, co válčí na začátku věku nebyly v nevýhodě (je málo zabitých jednotek), přičítá se

dle herního dne serveru bonus ke kvalitě každé zabité jednotky: od 4x klesá k 1x na konci věku.

- postavení Zlatého hradu do 50. dne: +1000 dlouhodobých bodů a +100

- postavení Stříbrného hradu do 50. dne: +200 dlouhodobých bodů a +20

- postavení Bronzového hradu do 50. dne: +100 dlouhodobých bodů a +10

- člen vítězného klanu +300 dlouhodobých bodů a +5


- každý klan, který vítěznému klanu zabil jednotky v kvalitě alespoň 300 000, dostane odměnu za odboj, která je 60 do klanové pokladnice a členové 200 dlouhodobých bodů. Při remíze nic. Kvalita za odboj se určí dle Statistiky=>Klany=>sloupec "Zabitých" (zde není započten bonus 4x).


Remíza serveru: pokud klan s nejvíce body bude mít méně než 120 bodů, je výsledkem remíza.

- odměna při remíze: všem hrdinům všech klanů se dá 100 zkušeností x Vítězné body daného klanu


- zakázaná je registrace za Černé Bratrstvo, artefakt vstupenka Č.B. nejde použít v registraci.



7) Počítání vítězných bodů za Zlaté draky a výplatní dny

- od 14. dne se každý den připočte nezajatému Zlatému draku +1 vítězný bod a zajatému +2 body

- každý 6. den je "výplatní den" vítězných bodů (tj: 20, 26, 32, 38, 44 a 50. den) a ten den se stane:

- ze zajmutých zlatých draků se polovina bodů drakům odečte a přičte se navždy danému klanu

- zbylá polovina bodů drakům zůstává a tím se den ode dne navyšuje jejich hodnota

- u nezajatých draků se polovina bodů "vysype" okolo draka ve formě artefaktů Vítězný bod



8) Vítězné body za zabití Zlatého draka

- klan, který zabil draka (jedno zda svého či cizího), dostane okamžitě 20% jeho "dračích bodů"

- klan, kterému byl drak zabit, má alespoň ty body, které byly klanu vyplacené ve výplatní dny

- při zabíjení zlatého draka jiného klanu je šance, že se ho podaří zajmout a získat tak i jeho dračí body

- narozený zlatý drak (rodí se v 5 ráno) dostává podle počtu dnů serveru "do vínku" určitý počet bodů

- narozený drak dostane do vínku: do 19. dne 0 bodů, do 31. dne 1, do 43. dne 3 a do 50. dne 5 bodů

- kromě 11 zlatých draků se body přičítají také za 12. zlatého draka Fensalira z XI. klanového úkolu



Tyto tři body trápí hráče a server S5 je řeší:

A) Obrovská časová zátěž válek
Velká časová zátěž vede k únavě ze hry a nechuti vést války. Klany si raději vše předem dohodnou, to vede ke kupčení s věkem, vítěz je předem určený a vše domluvené. Kde je pak napětí ze hry? Boj o výhru? :-((

B) Destruktivnost války
Vojenský útok dominantního klanu bývá ničivý. Dvacet klanových hrdinů udělá ze dne na den z hradu trosky.
Zmar a zkažená nálada obránce, který mnoho dní pracně budoval hrad, hýčkal své jednotky a uplácel "unikáty", naráz přijde bojem o všechno. Z toho plyne znechucení, buď odchod ze hry (to je škoda) a nebo pasivní farmaření mimo klan. :-((

C) Nerovnost boje s Partyzány: kdy hráč má otevřený hrad, ale partyzáni ho mají zavřený (žlutá portál) a nic neriskují. Stále útočí a "prudí", obránce musí být online, což vede obránce k dlouhodobé únavě ze hry.
Server S5 to řeší, má hrad a částečně i od 26. dne i vesnice zamčené.

Vysvětlení co z těchto změn vyplývá?

Možná si říkáte, že tohle bude pohodový a klidný "farmářský" server. Zdánlivě ano, ale možná bude vše jinak.

Hráči se nebudou bát zazlobit, budou mít odvahu jít do šarvátek, třeba o Zlaté draky, Skladiště či Oltář. Na těchto mapách bude asi hodně živo...

Ať si silný nepřátelský klan vyhrožuje jak chce, hrad budete mít ve válce vždy v bezpečí a od 26. dne i vesnice. Hráči si budou bránit hrad "jen" před skřety a nebudou se bát si udělat cestu skrz hrad. Budou mít jednotky z kasáren k dispozici na útok.

Útok na hrady není možný, na vesnice obtížný (vesnice jsou od 6. levelu zamčené a od 26. dne zcela). Menší klany se nebudou bát vyhrožování od dominantního klanu a i klany na 2. 3. 4. si budou moci stát za svým názorem a třeba si zkusit stavět Zlatý hrad, beze strachu, že jim dominantní klan ublíží.

Partyzáni zde nebudou. Není důvod. Pozbude smysl skrývat se na 7. levelu hradu. Obráceně řečeno: neohroženými partyzány se DE FACTO stanou všichni hráči na serveru. Všichni budou mít zamčený hrad. Nikdo se nebude bát o hrad. Tak proč bát si zabojovat?

Válka nebude stresující, odpadne hlídání hradu a z polovinu věku i vesnic. Hradby u vesnic budou ale i tak potřeba. A možná i jedna kasárna jako hlídka na hlídání před staviteli či skřetími staviteli hradu. Protože nepřítel zde může nenápadně postavit svou vesnici a nastane "přetahování" o mapu.

Nějaké nebezpečí bude představovat hromadný "husitský výsadek": útok s osetovanými stavitely, vozíky a se svitky přivolání. Možná si bojový klan vytvoří úderný oddíl a "osetuje" si stavitele. Vyplatí se to? Kdo ví? Svitky s vyvoláním vlků či jiných potvor budou mít u vesnic větší význam.

Věříme, že na serveru S5 ubude zničujících válek, že ubude dohod a zamírování od začátku věku a naopak přibude odvahy si zabojovat, bude více šarvátek a soutěživosti mezi klany o vítězství.