Chráněný Server S5 - pravidlaObecný popis - proč vznikl odlišný server S5?Hra Pán Hradu běží už řadu let. Hra hráče baví, ale ukazuje se, že některé činnosti ve hře mohou být pro většinu hráčů příliš náročné: zničující války a nutnost být stále online při obraně hradu a vesnic.Server S5 má ambice tyto problémy vyřešit, například více chrání vesnice a hrady jsou téměř celý věk zamčené. Pokud se změny osvědčí, mohou být v budoucnu přeneseny na další servery. Popis všech serverů je zde: popis serverů Nastavení Serveru S5 (rozdíly od klasických serverů)1) ZAKÁZANÉ posílání jednotek k cizím hradům! Pouze členové klanu tam mohou. - k hradu hráče se tak nikdo z nepřátel nemá šanci dostat, přicestovat mohou jen členové klanu - hráči odpadá starost s opevňováním hradu, opevňuje ho pouze proti skřetům co lezou z Doupěte - hráč si bez obav může postavit cestu skrze hrad a dle libovůle si přesouvat jednotky - 46. den nastane Armagedon, všem hráčům se otevřou portály pro 4 dny válek + 7 dní dohrávka 2) Vesnice se postavením 6. levelu ZAMKNE (kromě stavitelů a vozíků) a 26. den se zamkne zcela! - odpadá strach z napadení vesnice, silné jednotky až do 46. dne k vesnici nemohou - ale i tak mohou nepřátelští stavitelé způsobit vesnici škody, postavit další vesnici či skřetí hrad - do zamčené vesnice nemůže nikdo (ani majitel!) poslat žádné jednotky kromě těchto typů: Stavitel, Černý stavitel, Trpaslík stavitel, Skřet stavitel, Vozík a Vozík černý.
Od 26. dne je ochrana vesnic úplná! Každá mapa s vesnicí na 6. levelu se ihned zamkne! - nikdo kromě klanových stavitelů a vozíků nebude moci od 26. dne k vesnici přiletět - pokud bude na mapě více vesnic různých klanů, od 26. dne tam nebude moci poslat jednotky nikdo - při "nakliknutí" 6. levelu vesnice se veškeré jednotky cestující portálem ke vsi vrací zpět domů 3) Server je rychlý (rychlost 4x) - herní věk trvá pouze 50. dní! - hra bude mít větší spád, odpadne pomalejší fáze věku (viz rychlý trvá 80. dní, pomalý 100 dní) - Server S5 je v noci pozastaven, od 23:00 do 7:00 se nehraje, takže se vyspíte - 46. den nastane Armagedon, všem se otevřou portály k hradům i vesnicím, tedy 4 + 7 dní válek 4) Výzkum v Univerzitě je 2x rychlejší - protože věk trvá pouze 50+7 dní, zkoumat technologie v Univerzitě by se nevyplatilo - proto každý obyvatel umístěný do univerzity zkoumá 2x rychleji, univerzita se vyplatí! 4) Počet hráčů v klanu je maximálně 20 ČLENŮ - nižší počet členů umožní vytvořit více klanů, což by mohlo umožnit větší konkurenci - postavit je tedy možné jen 2. level velitelství klanu - 25. den je posledním dnem, kdy půjde vstoupit do klanu, tím se zabrání obchodování s výhrou 6) Vítězem chráněného serveru je klan s nejvyšším počtem VÍTĚZNÁCH BODŮ 50. herní den! 50. herní den se sečtou každému klanům VÍTĚZNÉ BODY za: - za postavené vítězné hrady: Bronzový = 3 body, Stříbrný = 6 bodů, Zlatý hrad = 18 bodů - za splněný klanový úkol je +2 body (tj. max. 26 bodů za úkoly na mapě Ostrova Pokladů) - za body ze Zlatých draků získané v průběhu věku (zabití, výplatní dny)a za zajaté živé draky - za každý artefakt "Vítězný bod", který bude ležet členu klanu na jeho portálu - tyto artefakty budou vypadávat ze ZD, občas se může vítězný bod objevit na extra mapách - artefakty "Vítězný bod" jsou nepřenosné mezi servery, při abdikaci a na konci věku se smažou - v případě stejného počtu vítězných bodů rozhoduje o vítězi pořadí ve statistice Klany Vítězný bod 1 - vítězné body budou všem klanům proplaceny v kreditech do pokladnice v poměru 1 bod = 1 max. výše kreditů je omezena kvalitou zabitých jednotek pouze 5 TOP klanů ve statistice Klany: max. kreditů = kvalita_zabitých_jednotek_pěti_top_klanů / 10 000, což omezuje "mírování" klanů Počítadlo "kvality zabitých jednotek" se nasčítává celý věk a zobrazuje se v záložce Klan=>BODY Aby klany, co válčí na začátku věku nebyly v nevýhodě (je málo zabitých jednotek), přičítá se dle herního dne serveru bonus ke kvalitě každé zabité jednotky: od 4x klesá k 1x na konci věku.
- postavení Zlatého hradu do 50. dne: +1000 dlouhodobých bodů a +100 - postavení Stříbrného hradu do 50. dne: +200 dlouhodobých bodů a +20 - postavení Bronzového hradu do 50. dne: +100 dlouhodobých bodů a +10 - člen vítězného klanu +300 dlouhodobých bodů a +5 - každý klan, který vítěznému klanu zabil jednotky v kvalitě alespoň 300 000 Remíza serveru: pokud klan s nejvíce body bude mít méně než 120 bodů, je výsledkem remíza. - odměna při remíze: všem hrdinům všech klanů se dá 100 zkušeností x Vítězné body daného klanu - zakázaná je registrace za Černé Bratrstvo, artefakt vstupenka Č.B. nejde použít v registraci. 7) Počítání vítězných bodů za Zlaté draky a výplatní dny - od 14. dne se každý den připočte nezajatému Zlatému draku +1 vítězný bod a zajatému +2 body - každý 6. den je "výplatní den" vítězných bodů (tj: 20, 26, 32, 38, 44 a 50. den) a ten den se stane: - ze zajmutých zlatých draků se polovina bodů drakům odečte a přičte se navždy danému klanu - zbylá polovina bodů drakům zůstává a tím se den ode dne navyšuje jejich hodnota - u nezajatých draků se polovina bodů "vysype" okolo draka ve formě artefaktů Vítězný bod 8) Vítězné body za zabití Zlatého draka - klan, který zabil draka (jedno zda svého či cizího), dostane okamžitě 20% jeho "dračích bodů" - klan, kterému byl drak zabit, má alespoň ty body, které byly klanu vyplacené ve výplatní dny - při zabíjení zlatého draka jiného klanu je šance, že se ho podaří zajmout a získat tak i jeho dračí body - narozený zlatý drak (rodí se v 5 ráno) dostává podle počtu dnů serveru "do vínku" určitý počet bodů - narozený drak dostane do vínku: do 19. dne 0 bodů, do 31. dne 1, do 43. dne 3 a do 50. dne 5 bodů - kromě 11 zlatých draků se body přičítají také za 12. zlatého draka Fensalira z XI. klanového úkolu Tyto tři body trápí hráče a server S5 je řeší:A) Obrovská časová zátěž válekVelká časová zátěž vede k únavě ze hry a nechuti vést války. Klany si raději vše předem dohodnou, to vede ke kupčení s věkem, vítěz je předem určený a vše domluvené. Kde je pak napětí ze hry? Boj o výhru? :-(( B) Destruktivnost války Vojenský útok dominantního klanu bývá ničivý. Dvacet klanových hrdinů udělá ze dne na den z hradu trosky. Zmar a zkažená nálada obránce, který mnoho dní pracně budoval hrad, hýčkal své jednotky a uplácel "unikáty", naráz přijde bojem o všechno. Z toho plyne znechucení, buď odchod ze hry (to je škoda) a nebo pasivní farmaření mimo klan. :-(( C) Nerovnost boje s Partyzány: kdy hráč má otevřený hrad, ale partyzáni ho mají zavřený (žlutá portál) a nic neriskují. Stále útočí a "prudí", obránce musí být online, což vede obránce k dlouhodobé únavě ze hry. Server S5 to řeší, má hrad a částečně i od 26. dne i vesnice zamčené. Vysvětlení co z těchto změn vyplývá?
Možná si říkáte, že tohle bude pohodový a klidný "farmářský" server. Zdánlivě ano, ale možná bude vše jinak.
|