Lidé - popis jednotek

Jednotky hráč ovládá přímo na mapě. Jednotek je více typů, každá je jinak silná, jinak rychlá a umí něco jiného. Každá jednotka má svou energii (modrý sloupec), která se jí velice pomalu doplňuje. Červený sloupec je život, pokud v boji klesne na nulu, jednotka umírá.

Co se zobrazuje u každé jednotky

  • sloupec energie (modrý)
  • sloupec života (červený)
  • erb hráče zvolený v registraci
  • hodnost 0 až 9 za počet zabitých nepřátel - čím vyšší je, tím silnější je jednotka, a také se její obrázek vizuálně zvětšuje

Jednotky bez domova odcházejí!

Každá jednotka, kterou jsi naverboval nebo vyrobil, bydlí ve své stavbě (zbrojnoš => kasárny, vozík = dílna, atd.). Pokud stavbu zboříš a nepostavíš rychle novou, jednotka během noci automaticky odejde (zmizí z mapy)

Popis jednotek hráče


JednotkaObrázekStavba (lev.)Popis
Beranidlo Dílna(4) Velice drahá, pomalá a slabá jednotka, která špatně bojuje, ale umí rychle bourat hradby a stavby. Beranidlo dokáže bourat stavbu rychleji než ji soupeř stíhá opravovat. Beranidlo získává zkušenosti za zbourané budovy, čím dražší budovu zboří, tím více zkušeností získá.
Bomba Dílna(5) Velice drahá jednotka na jedno použití. Po zapálení se zobrazí žlutý plamínek a za daný čas (viz tabulka) bomba vybuchne.

Výbuch zabije či zraní všechny jednotky v okolí až do vzdálenosti 3 polí (černá bomba 4 pole, zlatá 5 polí).

Čím blíže cíli bomba vybuchne, tím mu způsobí větší zranění. Výbuch nepoškozuje budovy. V dílně zabírá dvě místa.
Rychlost mapyRozmezí výbuchu bomby
Pomalé mapynáhodně za 12-24 minut
Mapa (server) rychlost 4xnáhodně za 3-6 minut
Rychlé mapy, arény2 minuty
Hrdina (bojovník) Hrad Je to základní hrdina (čaroděje či elfku jde koupit za 30 kreditů). Unikátní, nejsilnější jednotka hráče. Každý hráč má jen jednoho. Zraněnému hrdinovi se pomaličku doplňuje život. Po smrti ho lze zdarma oživit v hradu, ale ztratí tři hodnosti (pokud je měl). Hrdina je možné dlouhodobě trénovat v Levelech a tak získává další unikátní schopnosti. Zdarma lze změnit na Hrdinku bojovnici, která má stejné parametry: https://www.panhradu.cz/zmena_hrdiny.aspx (musíš být přihlášen).
Hrdina bílý (bojovník) Za kredity Svého hrdinu můžeš vylepšit na bílého za 40 kreditů na půl roku. Bílý hrdina je stejně silný jako základní hrdina, ale uzdravuje se 2x rychleji a má navíc přídavnou kapsu na nesení libovolného artefaktu.
Přídavná kapsa se velice hodí, když hrdina nese 8 artefaktů, může tak nést navíc lektvar, svitek, či libovolný jiný artefakt. Umožňuje tedy nést druhý artefakt stejného typu (třeba druhý meč). Pozor, přídavná kapsa slouží jen pro přenášení artefaktu, artefakt vložený do přídavné kapsy nezlepšuje svými vlastnostmi schopnosti hrdiny!
Hrdina Čaroděj Hrad Můžeš si ho koupit za 30 kreditů. Je slabší než klasický hrdina s mečem a štítem. Na rozdíl od něj ale umí kouzlit na dálku, pokud ho vytrénuješ, tak umí sesílat ničivá kouzla a vyvolávat elementály. Zkušenosti získává nejen bojem, ale i za zranění nepřítele kouzly či elementály. Zde jsou jeho levely.



Můžeš mít více hrdinů na účtu, ale hrát na serveru můžeš jen s jediným hrdinou. Pokud si čaroděje koupíš, ihned se objeví na portálu a zároveň tvůj současný hrdina odejde. Při další registraci si budeš moci vybrat, s kterým hrdinou chceš hrát.

Pokud chceš přehodit artefakty ze současného hrdiny na čaroděje, tak si je musíš před koupí svléknout (položit na zem), pak koupit čaroděje a artefakty si sebrat ze země.

Služba Bílý hrdina funguje po dobu své platnosti i na čaroděje, takže budeš mít místo žlutého čaroděje bílého.
Hrdina Čaroděj bílý Za kredity Svého čaroděje můžeš vylepšit na bílého za 40 kreditů na půl roku. Bílý čaroděj se uzdravuje 2x rychleji, má o +2 větší magickou sílu kouzlení, a má navíc přídavnou kapsu na nesení libovolného artefaktu.
Přídavná kapsa se velice hodí, když hrdina nese 8 artefaktů, může tak nést navíc lektvar, svitek, či libovolný jiný artefakt. Umožňuje tedy nést druhý artefakt stejného typu (třeba druhý meč). Pozor, přídavná kapsa slouží jen pro přenášení artefaktu, artefakt vložený do přídavné kapsy nezlepšuje svými vlastnostmi schopnosti hrdiny!
Hrdinka Elfka Hrad Můžeš si ji koupit za 30 kreditů. Je vojensky o hodně slabší než klasický hrdina a o trochu slabší nežli čaroděj. Má nejvíce energie ze všech hrdinů a umí kouzlit ochranná kouzla. V čem je Elfka unikátní je to, že umí hromadně pozvednout sílu ostatních jednotek a ponížit hromadně sílu nepřátel. Přímá útočná kouzla nemá žádná (např. ohnivou kouli), pouze umí na daném levelu střílet z luku.

Elfku doporučujeme zkušeným hráčům, kteří umí ovládat klanová vojska a vědí, jak využít její podpůrná kouzla v boji, koho je nejvýhodnější posílit a koho z nepřátel oslabit kouzlem. Důležité jsou pro ni artefakty s magickou silou (set mága či elfa). Zde jsou její levely.

Silná stránka elfky je v tom, že umí vyvolávat jednotku Zeleného vlka (vyvolání nestojí žádnou energii!), nebo po získání daného levelu silného vrrka či finální obří pavoučici, jejíchž kousnutí je jedovaté a která rodí pavouky.

Sama na sebe umí zakouzlit Elfí štít (nestojí energii!), který jí významně zvedá vojenskou sílu a magickou ochranu. Zkušenosti získává nejen bojem, ale i za sesílání kouzel a také od bojujících vlků a vrrků, které vyvolala.



Můžeš mít více hrdinů na účtu, ale hrát na serveru můžeš jen s jediným hrdinou. Pokud si za kredity Elfku koupíš, ihned se objeví na portálu a zároveň tvůj současný hrdina odejde. Při další registraci si budeš moci vybrat, s kterým hrdinou/hrdinkou chceš v novém věku hrát.

Pokud chceš přehodit artefakty ze současného hrdiny na elfku, tak si je musíš před koupí svléknout (položit na zem), pak koupit elfku a artefakty si sebrat ze země.

Služba Bílý hrdina funguje po dobu své platnosti i na elfku, takže budeš mít místo zelené elfky bílo-fialovou.
Hrdinka Bílá elfka Za kredity Svou Elfku si můžeš vylepšit na bílou za 40 kreditů na půl roku. Bílá elfka se uzdravuje 2x rychleji, má o +2 větší magickou sílu kouzlení, a má navíc přídavnou kapsu na nesení libovolného artefaktu.
Přídavná kapsa se velice hodí, když hrdina nese 8 artefaktů, může tak nést navíc lektvar, svitek, či libovolný jiný artefakt. Umožňuje tedy nést druhý artefakt stejného typu (třeba druhý meč). Pozor, přídavná kapsa slouží jen pro přenášení artefaktu, artefakt vložený do přídavné kapsy nezlepšuje svými vlastnostmi schopnosti hrdiny!
Léčitel Kostel Velice slabá jednotka, ale umí léčit vojáky na bojišti. Čím vyšší hodnost má léčitel, tím lépe léčí a stejně jako střelec na větší vzdálenost. Pozor, léčitel neléčí automaticky sám, každé léčení určuješ ty! Stojí-li na kopci či střelecké výspě, léčí na větší vzdálenost. Dokáže obětovat dračí šupiny na oltáři.
Selka Statek(2) Selka je slabá v boji, ale umí pracovat na poli. Jde najmout ve Statku (level 2). Selka stojící (pracující) na zahrádce či poli zvyšuje významně úrodu. Navíc si část úrody natrhá do svého pytle, je to dobrý zdroj jídla pro vykrmování jednotek. Čím zkušenější je selka (vyšší hodnost), tím lépe se stará o rostlinky a tím je větší i úroda. Vliv hodnosti selky na úrodu je velmi znát. Čím více selek na jednom poli pracuje, tím je samozřejmě i úroda větší. Za obdělávání polí získává selka zkušenosti a za ně vyšší hodnost.
Stavitel Dílna(1) Unikátní, drahá jednotka, která špatně bojuje, ale umí stavět cesty a hradby. Má-li hráč Radnici, tak staví vesnice. Umí jako jediná jednotka bourat cesty a střelecké výspy.
Střelec Střelnice Slabá jednotka, která špatně bojuje, ale má unikátní vlastnost - střelu z dálky. Čím vyšší hodnost má střelec, tím dostřelí na větší vzdálenost a také více zraňuje. Střelec má bonus na draky a šermíře. Pozor, střelec nestřílí automaticky sám, každý výstřel určuješ ty! Stojí-li na kopci či střelecké výspě, má větší dostřel.
Šermíř Kasárna(4) Jednotka s velikým útokem, ale malou obranou a životy. Má bonus na všechny lidské jednotky, je postrachem zbrojnošů. V kasárně zabírá dvě místa. Všechny střely a blesky (šaman) ho 2x více zraňují!
Šermíř je bonusová jednotka, verbovat ho mohou v kasárně level 4 (hrad 7) jen hráči, kteří si koupili během posledních 90 dnů alespoň jednou kredity. Kdo si nekoupil kredity a přesto jich má hodně, může si aktivovat verbování šermíře na 90 dnů za 6 kreditů.
Děkujeme vám - platícím hráčům, za podporu hry.
Vozík Dílna(2) Pracovní, pomalá a křehká jednotka, slouží k přesouvání velikého množství surovin a artefaktů, které by voják a ani hrdina neunesl. Za přivezení surovin do hradu získává vozík zkušenosti a za ně vyšší hodnost. Čím vyšší má vozík hodnost, tím více uveze surovin. Také umí převážet libovolné artefakty v přídavných kapsách. To se hodí například v bitvě, kam může přivést lektvary, a nebo po bitvě sesbírat artefakty po padlých.
Za vysypání surovin přímo do hradu získává vozík zkušenosti a hodnost. První přídavnou kapsu získá vozík na 3 hodnosti, druhou na 6. a třetí kapsu na 9 hodnosti. Pozor, přídavné kapsy slouží jen pro převážení artefaktů, artefakt vložený do přídavné kapsy nezlepšuje svými vlastnostmi schopnosti vozíku!
Zbrojnoš Kasárna Základní bojová jednotka. Je slabší a pomalejší než hrdina.
Zbrojnoš panoš - Osobní stráž krále (hrdiny). Je jen o maličko silnější než řadový zbrojnoš. Unikátní je v tom, že nepotřebuje k bydlení kasárny.