Speciální jednotky
Zde jsou uvedeny speciální jednotky, které se vymykají běžnému chování a které mají nějaké unikátní vlastnosti.
Jméno | Obrázek | Popis |
Černý Rytíř |
 |
Nejsilnější jednotka ve hře. Vyskytuje se na skřetích mapách mimo území hradu. Je schopen zabít desítky zbrojnošů, uzdravuje se nesmírně rychle a jeho specialitou je to, že pokud je raněn, chytře utíká z boje. Má u sebe nejsilnější artefakty celé hry. |
Bílý Mnich |
 |
Velice silný kouzelník, který má na rozdíl od léčitele několikanásobně silnější útok, rychleji mu přibývá energie a sám se uzdravuje. Léčí i jiné jednotky. Nepotřebuje k bydlení kostel. |
Černý Zbrojnoš |
 |
Nejsilnější typ zbrojnoše, sám se uzdravuje. Je to osobní stráž Černého rytíře. Nepotřebuje k bydlení kasárny. |
Bílý Zbrojnoš |
 |
O maličko silnější než modrý zbrojnoš, jeho specialitou je to, že se sám velice rychle uzdravuje. Lze ho získat za splnění úkolu od rádce. Nepotřebuje k bydlení kasárny. |
Modrý Zbrojnoš |
 |
Silnější než zbrojnoš. Lze ho získat za splnění úkolu od rádce. Nepotřebuje k bydlení kasárny. |
Zbrojnoš zelenáč |
 |
Nejslabší typ zbrojnoše. Je slabší než zbrojnoš z kasáren. Lze ho získat za splnění úkolu od rádce. Nepotřebuje k bydlení kasárny. |
Modrý Střelec |
 |
Má silnější střelu než klasický střelec ze střelnice. Nepotřebuje k bydlení střelnici. Pozor, střelec nestřílí automaticky sám, každý výstřel určuješ ty! Stojí-li na kopci či střelecké výspě, má větší dostřel. |
Elementálové |
 
 |
Elementálové dokáží létat a jsou velice odolní vůči střeleckým jednotkám a magii obecně. Jejich slabina je v malé obraně a také vůči kouzlu Tornádo, které velice účinně trhá jejich éterická těla. Elementálove mohou nosit artefakty, ale suroviny nést nedokážou.
Elementály rozdělujeme v základu na dva typy. Přírodní (přirození) elementálové, kterým životní energie (zdraví) neubývá a pak na magicky vytvořené elementály, kteří žijí jen chvíli, protože životní energii jim dal do vínku při vzkříšení Čaroděj a proto jejich zdraví postupně minutu po minutě klesá a poté rychle zemřou.
Vycvičený hrdina čaroděj umí dle svého levelu vykouzlit:
Malého elementála - je slabý, ale má dost energie na pohyb a jde vykouzlit až do vzdálenosti dvě pole od čaroděje (na kopci až tři). Takže umí překvapit a obklíčit nepřátelskou jednotku zezadu.
Středního elementála - je silnější, ale má málo energie a jde vykouzlit jen těsně čaroděje (na kopci až dvě). Umí dobře ničit i budovy.
Obrovského elementála (2x2 pole) má nejmíň energie, ale nejvíc života. Jde vykouzlit pouze těsně u čaroděje. Vydrží žít déle než malí elementálové. Umí dobře ničit i budovy.
|
Ďáblové |
 
 
  |
Ďáblové jsou zlé, pekelné bytosti. Dělí se na nižší rudé ďábly a mocnější zlaté. Dále se dělí podle velikosti.
Nejslabší jsou malí ďáblíci. Jako pekelné bytosti umějí kouzlit: snížení útočné síly, prokletí odstraní veškerá pozitivní kouzla a umí oslabit magický štít. Také jdou vykrmit na velké ďábly, viz obrázek.
Mnohem silnější jsou střední ďáblové, jsou velcí 2x2 pole a jsou to experti na ničení budov, které svým obrovským železným kyjem boří na prach. Jako pekelné bytosti umějí kouzlit: zvýšení útočné síly, prokletí odstraní veškerá pozitivní kouzla a umí oslabit magický štít. Jejich specialitou je, že dokáží sami během boje s jinými jednotkami přivolat (bez nároku na energii) určitý počet malých ďáblíků, kteří jim pomáhají v boji a poté odejdou. Občas se zjeví i u bronzového a vyššího hradu hráče. Pokud hráč vykrmí ďábla, tak ten dokáže sám od sebe v boji přivolat ďáblíky na svou ochranu. Ale pozor, přivolaní ďáblíci nejsou pod kontrolou hráče! Hráč je neovládá. Přestože ďáblíci neútočí na hráčovy a klanové jednotky, dělají si co chtějí, jsou to svéhlavá stvoření a občas mohou napáchat více škody než užitku. Ďáblové jdou vykrmit na arciďábly, viz obrázek.
Nejsilnější a velice vzácní jsou arciďáblové, jsou velcí 2x2 pole a jsou to knížata pekel! Jsou mocnější než nejsilnější draci a navíc umí létat! Jako pekelné bytosti umějí kouzlit: zvýšení útočné síly, prokletí odstraní veškerá pozitivní kouzla a umí oslabit magický štít. Přivolávají na svou pomoc houfy malých démonků, stejně jako ďáblové, ale je jich mnohem víc a jsou silnější.
|
Pavouci Skákavky |
        |
Skákavky jsou jedovatí pavouci, kteří se dělí na malé a velké.
Jejich unikátností je, že umí skákat přes překážky. Jsou jedovatí, ale jejich jed je mnohem slabší, než-li jed pavouků sklípkanů, i když zase účinkuje v těle kousnuté oběti o něco déle. Jed skákavek ubírá pouze život, kdežto jed sklípkanů také energii (paralyzuje).
V boji jsou skákavky slabší než sklípkani a mají velice málo života. Jejich výhoda je v tom, že umí skákat. Malé skákavky přeskočí za 600 energie skočí dvě pole daleko a z kopce nebo střelecké výspy dokonce tři! Velké skákavky skočí za 900 energie tři pole daleko. V boji tak mohou výhodně přeskočit nepřítele a v terénu je výhodné skákat šikmo, což ušetří energii.
Jak funguje jed?
Pokud útok pavouka projde obranou nepřítele, je určitá šance (náhoda), že se mu také podaří vstříknout jed do těla oběti. Jed pavouka nejlépe využiješ, pokud zaútočí na jednotku s nízkou obranou nebo ještě lépe skupinovým útokem. Pokud se pavoukovi podaří jednotku otrávit, je nejlepší přestat bojovat a odejít, jednotce postupně klesá zdraví každých 10 minut a pokud klesne na nulu, jednotka zemře.
Parametr "Štěstí v boji" zvyšuje šanci na vstříknutí jedu a hodnost pavouka zvyšuje dobu účinku jedu.
Kouzlo Magická očista ruší účinek veškerých jedů. Toto kouzlo má například Elfka, Černý léčitel či Černý Rytíř.
Kouzlo Požehnání ruší účinek veškerých jedů. Toto kouzlo má například Druid, Bílý mnich či Elfí princezna.
Artefakty Lektvar Protijed a Lektvar Požehnání ruší účinek veškerých jedů.
|
Pavouci Sklípkani |
 
 
    |
Sklípkani jsou jedovatější a v boji také silnější nežli hubené skákavky (viz výše). Neumí ale skákat. Jejich jed je prudší, účinnější, a navíc tento jed, na rozdíl od skákavek, také paralyzuje = ubírá energii kousnuté jednotce. A to se v boji velice hodí.
Parametr "Štěstí v boji" zvyšuje šanci na vstříknutí jedu a hodnost pavouka zvyšuje dobu účinku jedu. Způsob účinku jedu je popsán u Skákavek (viz výše).
|
Nekromanti a kostlivci |
 
 
 
            |
Nekromanti jsou magické jednotky, které umí z mrtvol ležících na mapě oživovat kostlivce. Umí ale i další kouzla, například střílet ohnivé koule, nebo Teleportační skok, který jim umožňuje skákat přes překážky až dvě pole daleko. To se velice hodí v zaplněné mapě plné jednotek, kde si Nekromant snadno "doskáče" tam, kam potřebuje. Všichni nekromanti mají regeneraci - automaticky se sami léčí. Čím silnější typ nekromanta, tím vyšší regenerace.
U všech nekromantů je velice důležitá magická síla, kterou je výhodné co nejvíce zvednout pomocí artefaktů či dočasných kouzel či lektvarů.
Lesní nekromant - nejslabší z nekromantů, má malou sílu kouzla
Ohnivý nekromant - silnější, umí střílet ohnivé koule až 3x3 pole
Safírový nekromant - umí to co ohnivý a vyvolává velké kostlivce!
Černý nekromant - umí to co safírový a má kouzlo prokletí a navíc ohnivé koule na ploše 4x4 pole!
Pekelný nekromant - to co černý a vyvolá až 9 kostlivců (3x3 pole)
Andělský nekromant - nejsilnější z nekromantů, má chrabrost a magickou očistu od jednoho až po 3x3 pole.
Vzkříšení kostlivců z mrtvol
Jaký typ kostlivce či trojkostlivce dokáže nekromant oživit, záleží hlavně na "kvalitě mrtvoly" a trochu i na magické síle nekromanta. Z mrtvoly malého prasátka jde vyvolat jen nejslabší Šedý kostlivec, kdežto z mrtvoly Skřetího velitele či jiné silné jednotky je možné vzkřísit velice silného Zlatého trojkostlivce. V procesu vzkříšení hraje svou roli i náhoda. Hodnost kostlivce záleží na hodnosti mrtvé jednotky.
Magická síla ovlivňuje život a energii vzkříšeného kostlivce. Čím vyšší je magická síla a také trochu i štěstí v boji, tím vyšší počet života a energie bude kostlivec mít. Z mrtvol kostlivců a neživých jednotek (např. beranidlo, vozík, bomba) není možné vyvolávat kostlivce. Safírový a vyšší nekromanti umí vyvolávat velké kostlivce (2x2 pole), podmínkou je ale velká mrtvola 2x2 pole.
Pozor! Vyvolanému kostlivci pomalu ubývá život, za jak dlouho záleží na rychlosti serveru a mapy, nakonec ale zemře. Proto je výhodné kostlivce co nejdříve zapojit do boje. Kostlivci mají také svá kouzla: strach, únava a další...
|
|