Klan - společně jsme silnější

Klany umožňují hráčům se spojit pod jednotné velení a síla klanu odrazuje nepřátele od útoku.
Klan tě může ochránit před ostatními hráči. S klanem můžeš lépe útočit na ostatní hráče a silné jednotky.

Ostatní hráči mohou napadnout tvůj hrad jen tehdy, pokud máš aktivovaný portál na levelu 3 (viz cestování a války). V osmém levelu hradu se ti automaticky aktivuje tvůj portál a tvůj hrad přestane být v bezpečí. Proti spojenému útoku více hráčů nemáš šanci se sám ubránit. Proto je důležité být v klanu.

Výhody klanu

  • Více bezpečí - klan může odradit nepřátele od útoku
  • Společné velení - v klanu se organizují hromadné útoky i pomoc napadeným
  • Klanové fórum - každý klan má své soukromé fórum
  • Vzájemné ovládání jednotek - členům klanu můžeš povolit: ovládat a odesílat své jednotky portálem a opravovat své budovy. To je výhodné v bitvách, když nejsi online, tak tě ostatní členové klanu zastoupí.
  • Společné vesnice - až tři vesnice mohou být na jedné mapě a pro spolupráci je ideální, pokud jsou hráči ve stejném klanu
  • Ekonomická pomoc - hráči si mohou vzájemně posílat vozíky plné surovin a skládat je u hradu
  • Klanová pokladnice - zakladatel klanu může vyplácet kredity členům klanu z pokladnice
  • Vyznamenání a pochvaly - velitelé mohou udělit výborným členům klanu pochvaly a vyznamenání
  • Větší šance na výhru - pokud některý člen klanu postaví jako první Zlatý hrad, dostanou body a kredity všichni členové klanu, viz cíl hry

Jak založit klan

Aby jsi mohl založit klan, musíš postavit Velitelství klanu, a to je možné postavit nejdříve ve 3. levelu hradu. Čím vyšší level Velitelství máš, tím více členů můžeš přijmout do klanu. Pokud ti nepřítel zboří velitelství (nebo si ho zboříš sám), klan se nerozpadne, pouze není možné přijímat nové členy.



Klanové hodnosti pro členy

Klany mohou mít mnoho členů a je potřeba se v hráčích dobře vyznat. Kdo má největší důležitost? S kým diplomaticky jednat? Kdo je postradatelný? To vše lze rychle vyčíst z pěti klanových hodností. V tabulce klanu jsou hráči seřazeny nejprve podle hodnosti a až pak podle počtu bodů. A tvá hodnost také určuje, zda-li můžeš ovládat jednotky ostatních členů klanu (o tom je napsáno níže).
  • Zakladatel - nejvyšší hodnost, má ji hráč, který klan vytvořil, může ji dát více členům, může kohokoliv přijmout i vyhodit, má přístup do klanové pokladnice, může zakládat klanové útoky
  • Velitel - druhá nejvyšší hodnost, velitelé (a zakladatelé) obvykle vedou diplomatická jednání a řídí bitvy, může zakládat klanové útoky
  • Veterán - dává se obvykle prověřenému, zkušenému a užitečnému členu klanu
  • Člen - běžný, řadový člen klanu, který už není nováčkem, ale pro klan nemá až takový význam jako veterán
  • Nováček - neprověřený člen klanu, dává se nově příchozím hráčům, kteří si "plné členství" ještě nezasloužili

Palce (= uznání od hráčů)

Členové klanu (kromě nováčků) si mohou navzájem dávat pochvaly, říkáme jim Palce. Pokud ti jiný člen pomůže, nebo se ti zamlouvá jeho hra, můžeš mu dát palec . Udělené palce se sčítají a ukazují tak, kdo je v klanu oblíbený více a kdo méně. Palců k rozdání máš omezené množství, přibývají každý třetí den (v 5 ráno) podle tvé klanové funkce, viz tabulka.
FunkceKolik získáš palců každý třetí den
Zakladatel+4 palce
Velitel+3 palce
Veterán+2 palce
Člen+1 palec
Nováčekžádné palce k rozdávání

Vyznamenání

Vedení klanu (zakladatel a velitelé) může odměňovat své hráče vyznamenáním za dobrou práci pro klan. Vyznamenání mají podobný účel jako palce. Ukazují, který člen klanu je oblíbený více a který méně. Vyznamenání je více typů a liší se cenou v palcích. Pokud má klan dostatek našetřených palců, které mu přibývají každé tři dny podle počtu hráčů, může kdokoliv z vedení udělit libovolnému členu vyznamenání (ale sám sobě ne). A obdarovanému členu jsou zároveň připočteny palce dle hodnoty vyznamenání, viz tabulka.
Název vyznamenáníHodnotaPopis
Pochvala3 Nejnižší forma vyznamenání.
Řád Práce5 Za vykonanou práci pro klan.
Diamant Splněného úkolu5 Za úspěšné splnění klanového úkolu.
Zlaté Srdce5 Za obětavou pomoc druhým v nouzi.
Řád Chrabrého Válečníka5 Za hrdinský boj.
Pečeť Zkušeného diplomata7 Za diplomatické zásluhy.
Velitelská koruna7 Za mistrovské velení klanu.
Klanový kříž11 Nejvyšší klanové vyznamenání.
Klanová důtka0 Napomenutí, varování od vedení. Za týden zmizí.
Podmínečné vyloučení0 Varování před vyhazovem. Za týden zmizí.

Jak umožnit členům klanu ovládat mé jednotky

V okně klanu klikni na tlačítko Nastavení a v roletce nastav, které funkce mohou hýbat tvými jednotkami.

Diplomacie mezi klany

Zakladatel(é) a velitelé mohou měnit vztahy s cizími klany pomocí těchto čtyř vztahů. Nastavení vztahů je jednostranné! Může se stát, že tvůj klan nastaví mír a nepřátelský klan válku. Pak jednotky tvého klanu nebudou moci napadat jednotky druhého klanu, ale oni budou moci napadat vás, protože oni mají válku a vy máte nastaven mír!
  • Spojenci - nejvyšší forma přátelství mezi klany, jednotky tvého klanu nemůžou napadnout jejich jednotky
  • V míru - dobré vztahy mezi klany, jednotky tvého klanu nemůžou napadnout jejich jednotky
  • Varování - špatné vztahy mezi klany, k válce již není daleko...
  • Ve válce - zde nejde o malý konflikt, klany spolu vedou dlouhodobou vyhlazovací válku

Klanové fórum a klanová nástěnka

Každý klan má své soukromé klanové fórum, kde se řeší strategie a vojenské záležitosti klanu. Vedení klanu by mělo důležité informace předsazovat nad ostatní zprávy (pomocí šipečky u každé zprávy) a přinutit všechny členy klanu, aby si vždy před vlastním odehráním nejprve přečetli tuto rudou "klanovou nástěnku". Další vlastností klanového fóra je možnost psát diplomatické zprávy jiným klanům.

Klanové úkoly

Každý klan o počtu alespoň šesti hráčů má možnost plnit klanové questy (úkoly) na mapě Ostrov Pokladů, viz obrázek. Cílem je postupně, dle cesty v mapce, splnit všech 13 úkolů. První úkoly nejsou moc obtížné, postupně obtížnost stoupá, a poslední úkoly jsou velice těžké na splnění. Za splněné úkoly jsou veliké odměny a mnoho zkušeností pro hrdiny.

V předposledním úkolu má klan možnost zajmout zlatého draka Fensalira, který dává kredity a započítává se do zlatých draků. Za splnění posledního úkolu získá klan mocného Arciďábla, který je silnější než draci a je velikou posilou do klanových válek.


Seznam všech klanových úkolů

Šest členů v klanu - předstartovní podmínka, aby klan mohl vůbec dostat klanové úkoly na mapě ostrova.
Sežeňte zásoby na cestu - předstartovní úkol, aby výprava měla dostatek zásob na cestu.

1) Vylodění na ostrově - bez odměny.
   + Zničte skřetí tábor - odměna: 1000 zkušeností pro hrdiny
Sežeňte zbraně - dle počtu sehnaných trpasličích kuší a dalších zbraní dostanou do dalšího úkolu víc střelců.
2) Zničte trpasličí město - bez odměny.
   + Zničte trpasličí město II. - odměna: 2000 zkušeností pro hrdiny.
3) Lesní druidi - bez odměny.
   + Lesní druidi II. - odměna: 3000 zkušeností pro hrdiny
   + Sežeňte lektvary - nutno sehnat libovolných 24 lektvarů, úkol je bez odměny.
4) Skřetí pevnost - odměna: 200 zkušeností pro všechny členy klanu.
   + Skřetí pevnost II. - Zachránit alespoň tři zajatkyně. Odměna: skřetí jednotka pro každého člena klanu.
5) Jetti číhá v průsmyku - pozor, jetti háže kamení daleko, odměna 4000 zkušeností pro hrdiny.
6) Prokleté bažiny - každý hrdina musí na mapu přinést jídlo, odměna 8000 zkušeností pro hrdiny
7) Ostrov kyklopů - 500/1000 zkušeností dle zvolené obtížnosti za každou zachráněnou zajatkyni.
8) Hrad Černého Bratrstva - 6000-10800 zkušeností dle rychlosti a tři Vstupenky do Černého Bratrstva.
9) Záchrana kostela - odměna dle předvolené obtížnosti úkolu 3000 nebo 9000 zkušeností a Svatá hůl.
10) Pavoučí soutěska - 3000 zkušeností a dle předvolené obtížnosti úkolu sklípkan pro všechny.
11) Elfí hvozd - odměna až 6000 zkušeností a dva náhodné nekromantí artefakty.
12) Chrám Bíle sekty - zničit chrám, zkrotit ZD, odměna 8 000 zkušeností a Zlatý drak (dává kredit).
13) Peklo pod horou - poslední úkol, odměna Rudý/Zlatý arciďábel, 40 000 zkušeností, 60 dlouh. bodů.