Stavby - popisy a levely

Stavby stavíš okolo hradu, prostor ke stavění se zvětšuje s každým dalším levelem hradu. Pokud některou stavbu nevidíš v nabídce, znamená to, že máš nízký level hradu (viz tabulka). Některé stavby zvyšují příjem zlata a surovin, jiné zvětšují prostor pro skladování surovin, a nebo umožňují cvičit jednotky.

Ceny staveb: tabulka
Obrázky staveb: zde

Zde vidíte ukázku stavění hradu krok za krokem až do 9. levelu hradu. Celkem je to 90 obrázků. Určitě to není ideální postup, ale můžete se z něj poučit a naplánovat si stavbu svého hradu lépe.

Zobraz obrázek číslo: (od 1 do 90, kliknutím na obrázek ho zvětšíš v novém okně)



Tabulka vývoje staveb v závislosti na levelu hradu

Číslo v závorce je level stavby, kterou hrad umožní postavit. Modrá barva značí, že stavba je nově objevena.

Level
hrad, ves
Hrad (vesnice) umožní stavět tyto stavby (v závorce je level stavby)
Level 1 Dům(1), Statek(1), Studna(1)
Level 2 Skladiště(1), Truhlárna(1), Kamenictví(1), Kasárna(1), Kovárna(1), Dům(2)
Level 3 Aréna, Tržiště(1), Dílna(1), Velitelství klanu(1), Statek(2), Kasárna(2), Portál(2), Dům(3)
Level 4 Střelnice(1), Radnice(1), Dílna(2), Truhlárna(2), Kamenictví(2), Kovárna(2), Studna(2), Velitelství klanu(2), Dům(4)
Level 5 Vila(1), Skladiště(2), Střelnice(2), Tržiště(2), Velitelství klanu(3), Dům(5)
Level 6 Katapult(1), Mlýn(1), Univerzita(1), Vila(2), Kasárna(3), Truhlárna(3), Kamenictví(3), Kovárna(3), Tržiště(3), Portál(3), Velitelství klanu(4), Dům(6)
Level 7 Fontána(1), Katapult(2), Univerzita(2), Dílna(3), Vila(3), Skladiště(3), Kasárna(4), Tržiště(4), Velitelství klanu(5), Dům(7)
Level 8 Kostel(1), Radnice(2), Katapult(3), Univerzita(3), Dílna(4), Vila(4), Truhlárna(4), Kamenictví(4), Kovárna(4), Kasárna(5), Velitelství klanu(6), Dům(8).
Automaticky vylepší portál na 3 level. Ostatní hráči tě mohou napadat!
Level 9 Mlýn(2), Radnice(3), Střelnice(3), Katapult(4), Skladiště(4), Univerzita(4), Dílna(5), Tržiště(5), Vila(5), Velitelství klanu(7).
Bronzový Univerzita(5).
Nejnižší level výherního hradu. Odměna je na konci věku 100 bodů a 10 kreditů.
Stříbrný Střední level výherního hradu. Odměna je na konci věku 200 bodů a 20 kreditů.
Zlatý Poslední level hradu, kdo ho postaví jako první a udrží do konce věku, vyhraje a zároveň ukončí celou hru. Pro postavení Zlatého hradu je kromě surovin potřeba, aby hráč (či klan) držel v zajetí alespoň 3 velké Zlaté draky. Výherce získá 1000 bodů do dlouhodobé statistiky a 100 kreditů.

Podrobný popis staveb

Obrázky všech staveb jsou zde

StavbaVelikost Popis 
Aréna - zrychlené souboje hráčů 2 x 1 V aréně bojuješ přátelské bitvy s jinými hráči o aréna-body, za ně pak dostaneš slevu z ceny všech levelů hradu a vesnic. Za každých 25 bodů je +1% sleva na všechny levely hradu a vesnic. Nemá význam stavět více arén.
Před bitvou dostaneš od systému hry zdarma peníze na vojsko, za které si najmeš v aréně vojáky do bitvy. Svého soupeře si neurčuješ ty, ale náhodně ti ho vybere systém. Vybere ti hráče, který je podobně silný jako ty a je často online. Obě strany si domluví čas bitvy (to neplatí, pokud hráč klikne na "Rychlý start") a poté se jim vytvoří uzavřená mapa - bojiště arény.
Mapa má zrychlený boj 20x a na rozdíl od normálních map přibývá energie každou minutu rychlostí 10x! Bitva trvá max. 30 minut. Po dvou dnech smaže systém hry arénu i zbylé vojáky.

Za vítězství v aréně získáš 20 aréna-bodů, za remízu 5 a za prohru 0 bodů. Na některých arénách leží artefakt Pohár, pokud ho jednotka nese, dostane na konci arény +1,+2 nebo +3 body dle typu poháru. Za první výhru v řadě máš do další arény bonus +100 peněz, za 2. výhru v řadě +200 a za třetí a další +300.

Máš právo vytvořit svou arénu (vyzvat soupeře) 1x za 4 dny. Pokud vylosovaného soupeře odmítneš, čekáš 24 hodin na další arénu. Pokud tě odmítne tvůj soupeř, můžeš ihned založit další. Za odmítnutou arénu není žádný bodový postih.

Máš-li čas na arénu právě teď, můžeš vstoupit na 15 minut do "Fronty čekatelů" a čekat, zda-li tě během 15 minut vyzve nějaký hráč Vyzyvatel do arény. Pozor, vyzyvatel je ten, kdo zakládá arénu, ne jiný čekatel ve frontě!
Dělo 2 x 2 Tuto zbraň je možné vyzkoumat v Univerzitě (pokud budeš mít to štěstí, že ji budeš mít vylosovanou v technologiích). Z děla můžeš vystřelit jedenkrát za 12 hodin na některou z okolních nezamčených map. Musí být ale v dostřelu děla! Děla mají dostřel dle levelu: 7, 10, 15 a 20 map okolo. Tedy je možné střílet i na hráče, kteří nemají otevřený portál. Také je možné vystřelit na svou vlastní mapu, ale je zde riziko, že zasáhneš své budovy či jednotky.
Míření se provádí jen nahrubo do jedné ze čtyř částí mapy: LH, LD, PH a PD. Kamenná střela (za 3000 ) je sice určená na budovy, ale přesným zásahem zabije i silnou jednotku. Kartáčová střela (3000) způsobuje zranění na ploše 3x3 pole. Výstřel proběhne okamžitě a ihned máš v poště zprávu o vzniklých škodách. Zasažený hráč je informován o tom, kdo na něj vystřelil.
Dělo se nestaví z hradu! Postavit ho může pouze stavitel na 9. hodnosti na odpovídajícím levelu hradu: dělo 1. jde postavit na 8., dělo 2. na 9., dělo 3. a 4. na 10 levelu hradu. Postavit je možné stavitelem jen jedno dělo a pouze na hradové mapě. Pokud máš v Univerzitě dvě technologie děl, tak dvě děla. Dělo zvyšuje, stejně jako zdi a katapult, zastavěnost mapy o +4.
Dílna 2 x 2 Umožní verbovat stavitele a později vyrábět vozíky a beranidla. Pokud staviteli (vozíku, beranidlu) zbouráš dílnu, a nemá jinou volnou, tak odejde. Třetí level zdvojnásobí kapacitu dílny.
Dračí líheň (stavitel) 3 x 2 V dračí líhni je možné vychovat z vejce dráčka. Stavitel na hodnosti 9 může postavit jedinou (!) líheň pouze u svého hradu či vesnice, na jiné mapě ne. Pokud vykrmíš dráčka u vesnice, tak tam zůstane uvězněn. Pokud nemáš artefakt dračí vejce, nemá smysl líheň stavět. Existuje šest barev viz obrázek.

Jak dostat vejce do líhně? Polož vejce vedle líhně, pak klikni na líheň v roletce se objeví vejce. Klikni na tlačítko "Vložit". Bez zahřívání trvá dráčkovi růst 7-8 dní. Se zahříváním okolo 4 dní.

Jak se krmí dráček jídlem? Dráček se krmí tak, že jídlo nosíš a pokládáš na zem těsně k líhni, poté klikneš na líheň a jídlo se objeví v roletce a klikneš na tlačítko "Vložit". Pokud krmíš pravidelně, vyroste za 4-5 dní.

Pokud dáš sežrat dráčkovi nějakou dračí část (artefakt), dráček:

A) se nakrmí jídlem a zbytek jde do zásoby líhně, počet jídla záleží na míře poškození dračí části (100% = nejvíc jídla). Na barvě nezáleží.

B) urychlí okamžitě svůj růst o pár procent (1-3%). Čím lepší část (zlaté jsou nejvydatnější), tím víc. Na velikosti poškození části nezáleží. Pokud nakrmíš třeba 10-15 částmi, urychlíš růst o desítky procent.

C) má malou šanci, že dráček změní barvu dle barvy dračí části. To je výhodné, ale pozor, např. zlatý dráček se může změnit na zeleného!



Pár tipů. Nachystej si jídlo na zem předem, malý dráček toho moc nesežere, ale jak roste, žere každých 10 minut víc a víc jídla!
Pro vykrmení bude potřeba shromáždit okolo 14 000 až 18 000 jídla, což je na začátku věku problém.
Pokud dráček hladoví (červený vykřičník nad Líhní), neroste a hladoví víc a víc až nakonec zemře. Téměř vykrmený dráček žere jídlo nejrychleji a brzy vyžere zásoby!
Pokud dráček dosáhne 100% vykrmení, neotálej a klikni na tlačítko "Vyletět z líhně", protože dráček žere jídlo pořád dál! Když ho sežere a hladoví, může zemřít!
Dům 1 x 1 Za každého obyvatele, který bydlí v domě, dostáváš každou minutu jeden zlaťák.
Fontána 1 x 2 Zdroj vody jako studna, ale vodou napojí 36 obyvatel.
Hliněná cesta 1 x 1 Zrychluje pohyb po mapě, krok stojí pouze 200 energie na jakémkoliv terénu. Cesty staví jednotka stavitel.
Hrad 3 x 3 Hrad je centrum království, má svou kapacitu pro suroviny a produkuje 1 zlaťák do pokladnice. Čím vyšší je level hradu, tím lepší stavby můžeš stavět a také máš odemknuty vyšší levely staveb. Zároveň, čím vyšší level hradu máš, tím na tvé království bude útočit více skřetů! Hrad má vnitřní kapacitu skladišt 10 000 surovin na pomalých serverech a 20 000 na rychlých serverech. Další kapacitu zvýšíš postavením Skladišť.
Kamenictví 1 x 3 Zvyšuje produkci kamene. Za každý level se zvýší produkce o +1 kámen.
Katapult 3 x 3 Katapult je výborná stavba proti skřetům, ale hodí se také k obraně hradu a vesnice před jinými hráči. Střílí na velkou vzdálenost ohnivé střely, které ničí budovy a zraňují jednotky. Druhý level zvyšuje dostřel z 8 polí na 12. Třetí level umožní střílet velké ohnivé střely s účinkem na 3x3 pole a čtvrtý level umožní střílet ocelové střely, které mají velkou přesnost a účinek. Natažení katapultu trvá 8 hodin, za 1 kredit se natáhne okamžitě a jde ihned vystřelit, ale další výstřel je možný až za dvě hodiny.
Katapult (stavitel) 3 x 3 Katapult postavený stavitelem jde postavit mimo stavební prostor hradu! Funguje stejně jako klasický katapult (postavený hradem), ale má několik omezení:
  • umí ho postavit jen stavitel na hodnosti 9
  • nejde zvýšit jeho level
  • jde postavit na mapě pouze jeden a jen u hradu nebo vesnice
  • v terénu mapy jde postavit jen tam, kde jde postavit vesnice
  • zvyšuje zastavěnost mapy o +9
  • jde postavit jen tehdy, je-li zastavěnost menší nebo rovno 31
Kamenná cesta 1 x 1 Zrychluje pohyb po mapě, krok stojí pouze 150 energie na jakémkoliv terénu. Cesty staví jednotka stavitel.
Kasárna 3 x 2 Vojenská stavba na výcvik zbrojnošů. Zbrojnoši jsou "spotřební" jednotky, je možné je s lehkým srdcem, na rozdíl od unikátních či uplacených jednotek, obětovat v boji. 2 a 3 level kasárny zvyšuje zbrojnošům hodnost na 1. a 2. hodnost. 4. level umožní verbovat šermíře - zabijáka zbrojnošů.

Šermíř zabírá, na rozdíl od zbrojnoše, dvě místa v kasárnách. Má obrovský útok, regeneruje své zdraví +1, umí seslat bonus +2 útok na okolní jednotky a hlavně má útočný bonus na lidské (hradové) jednotky!

Je velice výhodné na 8. levelu hradu vylepšit kasárny na 5. level, protože se zvýší kapacita kasárny na dvojnásobek! Pokud zbrojnoši/šermíři zbouráš kasárnu a nemá místo v jiné, tak odejde.

V Univerzitě jde vyzkoumat vylepšení kasáren, například možnost verbovat lepší modré zbrojnoše, lepší šermíře či dokonce šermíře dvojčata.
Kostel 2 x 3 Cvičí mnicha - léčitele, který hojí rány živým jednotkám. Pokud léčiteli zbouráš kostel, a nemá jiný volný, tak odejde.
Kovárna 2 x 2 Zvyšuje produkci železa. Za každý level se zvýší produkce o +1 železo.
Mlýn 1 x 2 Zvyšuje velikost sklizně z obilných polí. Postavit ho můžete i ve vesnici, přesto bude zvyšovat produkci i u hradu.
Obilné pole 2 x 2 Pole lze založit na Statku (level 2). Nejprve musíš zasít a počkat až obilí vyroste, to trvá 18 - 21 hodin (podle hodiny, kdy jsi zasel). Obilí každou třetí hodinu o kousek povyroste (v hodině: 1, 4, 7, 10, 13, 16, 19 a 22). Pak může úrodu sklidit. Její velikost je náhodná, obvykle okolo 3000 až 6000 jídla. A postavte si Mlýn, ten ještě víc zvětší velikost sklizně!
Past jednoduchá
Past vysouvací
1 x 1 Pokud v Univerzitě vyzkoumáš past, tak ji stavitel na hodnosti 9 umí postavit. Kůly na dně jámy zraní každou jednotku, která na ni vstoupí. Past se tak postupně opotřebovává a ztrácí účinnost. Pokud není opravena, tak se nakonec zboří. Pokud se past opravuje, tak je nefunkční a jde přes ni přejít!
Past - vysouvací má železné hroty, ty způsobují 2x větší zranění. Navíc jde hroty zasunout a přes past jde chodit za 450 energie. Zasunutí / vysunutí trvá 240 minut na pomalém a 60 minut na rychlém serveru.
Portál 3 x 3 Portál vlastníš již od začátku, leží vlevo od tvého hradu, ale je rozbitý. Postavením druhého levelu se portál aktivuje a umožní ti posílat vojsko do opuštěných končin mapy. Třetí level portálu umožní hráči posílat vojsko do jiných království. Pozor, je zde podmínka, že i hráč, ke kterému chceš vojsko poslat, musí mít také postaven třetí level portálu. Postavíš-li tedy třetí level, tak zároveň otevřeš nepřátelům cestu ke svému hradu! Portál není možné zbořit.

Pozor, osmý level hradu ti automaticky vylepší portál na 3. level, ostatní hráči tě tak budou moci napadat!
Radnice 2 x 3 Každý level radnice umožní svému staviteli postavit jednu vesnici na jiné mapě a také na dálku (mimo hrad) opravovat tvé stavby a hradby. Nemá význam stavět více Radnic, platná je pouze ta s nejvyšším levelem.

Pokud radnici zboříš, tak suroviny budou dál proudit do tvé hradní pokladnice, ale nebudeš moci stavět a opravovat stavby ve vsi, což je ve válce velice riskantní krok! Více je na stránce vesnice.
Skladiště 3 x 2 Zvyšuje maximální množství zásob všech surovin, které se vejdou do pokladnice hráče.
Statek 3 x 2 Umožní zakládat zeleninové zahrádky a na druhém levelu i obilná pole - ta mají mnohem vyšší výnos a vyplatí se! Statek je výhodné stavět v pravém horním rohu stavebního prostoru hradu a díky tomu pak lze zahrádky a pole zakládat mimo stavební prostor hradu.
Pro ještě více polí je výhodné postavit i druhý statek na jiném okraji stavebního prosotru mapy a i tam založit pole a pak statek zbořit.

Na druhém levelu Statku lze naverbovat Selku, pokud stojí na zahrádce nebo lépe na poli, násobně zvyšuje úrodu! Na poli může pracovat více selek. Stavba Mlýn zvyšuje produkci polí.
Střelecká výspa 1 x 1 Všechny střelecké a léčitelské jednotky stojící na výspě mají o +1 větší dosah střelby či léčení. Stejný efekt mají na mapě také kopce. Bonus výspy se ale s bonusem kopce nesčítá. Výspa nezvyšuje jednotkám obranu.
Střelnice 3 x 1 Produkuje střelce. Čím vyšší level má, tím vyšší počáteční hodnost má nově vycvičený střelec. Pokud střelci zbouráš střelnici, a nemá jinou volnou, tak odejde.
Studna 1 x 1 Studna produkuje vodu pro čtyři obyvatele. Vyšší level pro osm. Není-li voda, obyvatelé odchází.
Truhlárna 2 x 2 Zvyšuje produkci dřeva. Za každý level se zvýší produkce o +1 dřevo.
Tržiště
2 x 2 Umožňuje obchodovat se surovinami za pevnou cenu. Lze výhodně prodávat (hlavně jídlo) a vydělávat peníze a na druhou stranu kupovat nejnutnější suroviny (docela draze) a ušetřit si tak čas čekáním až potřebné suroviny budou nastřádány.

Je výhodné postavit alespoň dvě tržiště ihned po startu a prodávat přebytečné suroviny z plných skladů, aby zbytečně "nepřetékaly".

Každý vyšší level (1 až 5) umožní provést větší obrat v obchodech denně: 6000, 20000, 30000, 40000 a 50000.

V registraci lze v některých startovních hradech (Hospodář, Farmář a Skladník) zvolit lepší technologii tržiště, třeba Farmář + prodej jídla.

Ve stavbě Univerzita je šance, že zde bude nějaká technologie na vylepšení tržišť, třeba obrat o +10, +20, +30, +50 či +100 tisíc víc! Tento bonus z Univerzity či ze Startovních hradů je ale vždy přičten ke každému tržišti až o půnoci! Tedy NE hned po postavení tržiště.
Univerzita 3 x 2 V univerzitě se zkoumají nové technologie, jednotky a různá vylepšení. Můžeš zde zaměstnat určitý počet obyvatel, například v Univerzitě - level 1 až 60 obyvatel.
Čím více obyvatel zkoumá jednu technologii, tím rychleji bude vyzkoumána. Pozor! Každý obyvatel v království odvádí do pokladnice 1 zlaťák, ale obyvatelé, kteří pracují v univerzitě, neodvádí do pokladnice zlaťáky!
V univerzitě je ve vývojovém stromu vzájemně propojených 16 skrytých technologií. Každou z nich musíš nejprve odhalit a teprve pak je možné ji vyzkoumat. Odhalení je 5x rychlejší než-li samotný výzkum a odhalit technologii jde i za kredity (vyzkoumat ne). Je na tobě, jakou zvolíš strategii odhalování/výzkumu.
V každé budově univerzity se objevuje a každých pár hodin náhodně mění bonus (+50%) na výzkum. Pokud se bonus objeví u vynálezu, který potřebuješ odhalit či vyzkoumat, je výhodné toho využít.
Pokud ve vývojovém stromu vedou k vynálezu dvě cesty, znamená to, že oba předchozí vynálezy musí být vyzkoumané/odhalené. Poslední dva vynálezy je možné vyzkoumat až v Univerzitě - level 5 v Bronzovém hradu.
Pokud univerzitu zboříš, nic se neděje, vyzkoumané i částečně vyzkoumané vynálezy ti zůstávají. Pokud univerzitu opět postavíš, budeš mít vynálezy v tom stavu, v jakém jsi je měl, když jsi univerzitu zbořil.
Velitelství klanu 2 x 2 Umožňuje založit klan o maximálním počtu 10 členů. Za každý další level velitelství se zvyšuje maximální počet členů klanu o +10. Kterýkoliv člen klanu může postavit velitelství a bude-li mít nejvyšší level velitelství v rámci celého klanu, zvýší tak maximální počet členů klanu. Pokud je velitelství zbořeno, nic se nestane, pouze nelze verbovat nové členy.
Vesnice 3 x 3 Pokud máš postavenou Radnici, může stavitel postavit na jiné mapě vesnici, a tak získáš nový prostor pro stavění budov. Více je na stránce vesnice.
Vila 2 x 2 Bydlí v ní 20 obyvatel, v posledním levelu až 36 obyvatel. Za každého obyvatele dostáváš jeden zlaťák.
Zahrádka 1 x 1 Lze ji založit na Statku. Nejprve musíš zasít a počkat až zelenina vyroste, to trvá 18 - 21 hodin (podle hodiny, kdy jsi zasel). Zelenina každou třetí hodinu o kousek povyroste (v hodině: 1, 4, 7, 10, 13, 16, 19 a 22). Pak můžeš úrodu sklidit. Její velikost je náhodná, obvykle okolo 200 až 700 jídla.
Zdi a palisády 1 x 1 Staví je stavitel a slouží k obraně před nepřátelskými jednotkami. Pozor, systém hry hlídá, aby mapu nebylo možné zastavit úplně. Maximální zastavěnost mapy je 40 políček, které může stavitel zastavět. Každá postavená zeď zvyšuje zastavěnost mapy o +1.

Speciální stavby a objekty na mapě

Pokud máš aktivovaný portál (alespoň level 2), můžeš cestovat po mapě a najít speciální stavby, které produkují suroviny. Vyprodukované suroviny leží okolo nich na mapě a sbírat je mohou všichni, jak ty, tak i ostatní hráči. Je výhodné poslat pro suroviny vozík, protože toho hodně uveze.

StavbaVelikost Popis 
Pila 3 x 3 Pila je umístěna v lese napravo od tvého království a také existují další pily ve světě. Neustále produkuje dřevo, které si může kdokoliv sebrat a odnést. Kdokoliv může povýšit kteroukoliv pilu na vyšší level a tím zvýšit produkci a zároveň maximální velikost hromady dřeva.
Lom 3 x 3 Lom je umístěn na opuštěném místě, lze se k němu dostat pouze skrze portál. Lom neustále produkuje kámen, který si může kdokoliv sebrat a odnést. Kdokoliv může povýšit kterýkoliv kamenolom na vyšší level a tím zvýšit produkci a zároveň maximální velikost hromady kamene.
Důl na železo 3 x 3 Důl je umístěn na opuštěném místě, lze se k němu dostat pouze skrze portál. Důl neustále produkuje železo na jednu hromadu, které si kdokoliv může sebrat a odnést. Kdokoliv může povýšit kterýkoliv důl na vyšší level a tím zvýšit produkci a zároveň maximální velikost hromady železa.
Obří dělo 3 x 3 Je to obrovská trpasličí zbraň, nachází se na zamčené mapě uprostřed mapy, většinou na souřadnicích [201|201]. Obří dělo obsluhují trpaslíci, je možné z něj vystřelit jedenkrát denně na jinou mapu, dostřel není omezen. Výstřel z obřího děla způsobuje 2x větší škody než malá děla, která může hráč vyzkoumat v univerzitě. Čas výstřelu je od 18:00 do 19:00. Vystřelí ten klan, který shromáždil ve sbírce nejvíce peněz. Ostatním klanům peníze propadají!
Vystřelit může pouze velitel nebo zakladatel klanu na libovolnou nezamčenou mapu. Tedy je možné střílet i na hráče, kteří nemají otevřený portál.
Před výstřelem zadá hráč souřadnice, oblast mapy (LH, LD, PH nebo PD) a typ střely: kamenná na budovy, kartáčová (účinkuje na 4x4 pole) proti jednotkám a po kliknutí dělo ihned vystřelí a na lokálním fóru se objeví zpráva o způsobených škodách. Kamenná střela je sice určená na budovy, ale přesným zásahem zabije i velmi silnou jednotku.
Od 19:05 mohou klany zakládat nové sbírky na další výstřel. Hráči, kteří chtějí přispět, nemusí být členi téhož klanu, ale musí mít alespoň 7. level hradu.
Oltář 3 x 3 Je to výjimečná stavba, která se nachází ve středu mapy [200,200]. Některé speciální jednotky mohou přicestovat na tuto mapu, postavit se na Oltář a obětovat dračí šupiny. Tak lze získat různě silné unikátní jednotky či artefakty. Také je možné opravovat či vylepšovat artefakty a ušetřit si tak kredity.

Čím více šupin je obětováno, tím skvělejší jsou dary bohů! Doporučuje se více šupin najednou. Někdy ale bohové seberou šupiny a nic nedají.

Na oltáři lze také oživit dráčka z osmi dračích částí těla.

Tyto jednotky umí obětovat na Oltáři:
  • Léčitel - lze ho naverbovat v budově Kostel
  • Druid - lze ho vyzkoumat v Univerzitě (bude-li tam) a poté naverbovat v budově Kostel
  • Bílý mnich - lze ho získat na Oltáři za dračí šupinky a šupiny
  • Černý Léčitel - lze ho získat na Oltáři za dračí šupinky a šupiny
  • Skřetí šaman - lze ho získat uplacením, vylézá ze Skřetího doupěte či skřetího hradu
  • Galadriel
Alchymistické dílny

 - lektvary a kouzla
 - dračí části
 - zbraně a výstroj
 - zkušenosti pro hrdiny
2 x 2 Jsou to výjimečné stavby, které se nachází ve středu mapy [202|202]. Na mapě se nachází po dvojicích 4 typy těchto dílen, každá je zaměřená na výrobu různých artefaktů: (lektvary a kouzla, dračí části, zbraně a výstroj, zkušenosti pro hrdiny).
Alchymista v dílně požaduje přinést artefakty a poplatek v kreditech, za které pak vyrobí daný artefakt. Libovolná jednotka může přicestovat a přinést artefakty a položit je vedle dané dílny. Na stupni poškození artefaktů nezáleží, je tedy výhodné přinášet artefakty těsně před rozpadem. Alchymista artefakty sebere a daný artefakt ihned vyrobí. Po pěti dnech se ve všech dílnách mění nabídka, je tedy dobré sledovat nabídku (a datum změny v horní části okna), aby měl hráč dostatek času na to sehnat požadované artefakty.